reklama

Krátka rozprávka o smutnej jedličke Evičke

Keď padal krásny biely sneh a vločky ťukali na okienko domčeka, v ktorom býval malý chlapček, vtedy sa to udialo. Bol Štedrý deň - Vianoce. Prišiel Ježiško, ktorý doniesol darčeky a veľkú jedličku. Na nej viseli vianočné gule, salónky, ozdoby a žiarivé svetielka. Na vrchole sa vznášal  červený špic alebo to bola hviezdička?...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Krátke rozprávky pre najmenších - titulná strana
Krátke rozprávky pre najmenších - titulná strana (zdroj: Ľubomír Bugát - ilustroval)

Krátka rozprávka o smutnej jedličke Evičke

Keď padal krásny biely sneh a vločky ťukali na okienko domčeka, v ktorom býval malý chlapček, vtedy sa to udialo. Bol Štedrý deň - Vianoce. Prišiel Ježiško, ktorý doniesol darčeky a veľkú jedličku. Na nej viseli vianočné gule, salónky, ozdoby a žiarivé svetielka. Na vrchole sa vznášal červený špic alebo to bola hviezdička?

Chlapček rýchlo bežal do obývačky. Veľmi sa tešil z darčekov, ktoré boli poukladané pod stromčekom. Boli medzi nimi: džíp, lego - bionicle - robot, rozkladacie auto - transformers, veľká autodráha, dlhá ako svet a všelijaké super darčeky. Tak sa z nich radoval, že až neskôr si všimol aké má ovisnuté konáre a je voľajaká smutná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Jedlička, čo sa ti stalo?" spýtal sa jej.

"Vieš, som smutná z toho, že keď skončia Vianoce vy ma vyhodíte do smetného koša," skleslo odpovedala a rozplakala sa.

Prišlo mu ľúto jedličky Evičky a napadlo mu, že sa spýta rodičov či by si ju mohli nechať aj na budúci rok.

A tak aj spravil. Lenže rodičia mu so smutným hlasom povedali zlú správu.

"Veď ona aj tak vyschne a nebude už na nič dobrá, len do koša." Stále sa vyhovárali.

Synček sa, ale nevzdal a hútal ako by mohol jedličke pomôcť.

Napadla ho skvelá vec, ktorú neskôr povedal rodičom a im sa jeho nápad zapáčil.

Po Vianociach zobrali jedličku do lesa. Znovu ju zasadili do zeme a poriadne zaliali. Po niekoľkých dňoch prišli a videli, že sa opäť usmieva, lebo jej narástli ešte aj nové korene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od tej doby chodili spolu na prechádzky do lesa polievať jedličku a boli šťastní, že ju nemuseli vyhodiť na smetisko.

Andrea Bugátová

Andrea Bugátová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem na web. stránku vydavateľstva Ikar, ktoré vyhlásilo literárnu súťaž - Mám talent - www.mamtalent.sk - v sekcii pre deti a mládež. Mám tam vložené rozprávky, o ktoré by som sa chcela aj s Vami podeliť. Na tejto stránke ma pozitívne hodnotil aj pán spisovateľ Tomáš Janovic.Rozprávky som začala písať v r.2006, keď moja neterka mala len 3 roky a odvtedy píšem, píšem...Chodím sem málo, ospravedlňujem sa, ak neodpovedám, nedá sa mi odpovedať, budem sa musieť tomu viac venovať, aby som na to prišla. Stačí, ak mi napíšete sem: http://www.mamtalent.sk/kratke-rozpravky-pre-najmensich-1-2-3-4-5.phtml?program=1&ma__0__id_b=1964ĎAKUJEM. Zoznam autorových rubrík:  Rozprávky

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu